مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه

ساخت وبلاگ


برای داشتن یک خرید خوب مطلقا بایستی به کتف های آن اعتنا کنیم.  قالیشویی خوب در مشهد  به جهت وجود داشتن فرش کیفیت عالی گوناگون در بازار خرید یک قالی خوب فعالیت سادگی نمی‌باشد. با اعتنا بدین که ما هر سال آنها را عوض نمیکنیم پس بایستی در هنگام خرید آن دفت متعددی داشته باشیم و کل جوانب آن را بسنجیم. پس بهتر میباشد پیش از خرید آن اطلاعاتی راجبع آن کسب کنیم تا بنوانیم یک خرید خیر و خوبی را جاری ساختن دهیم.
در حین خرید فرش از شما می‌پرسند که یک سری کتف نیاز دارید؟ در صورتیکه برای شما زیبایی آن بسیار اساسی میباشد پس پیشنهاد میشود که نوعی را گزینش فرمائید که دارنده تراکم و کتف بالایی میباشد. چون هرچه کتف و تراکم بالا خیس باشد، ریزتر به لحاظ می‌رسد که‌این آیتم خویش منجر زیبایی آن میگردد، و همینطور شباهت متعددی به فرش دستباف پیدا می نمایند و فرش دستبافت سیرتکامل نامیده میگردند. البته در حالتی‌که می خواید دارنده ارتفاع قدمت و دوام بالا ی باشید و از قالی بیشتر از مبلمان به کارگیری می‌کنید و عادت دارید روی قالی بنشینید می بایست نوعی از آنان را تعیین نمایید که دارنده ضخامت بیشتری باشد. که در این زمینه ما 700 و 500 کتف را به شما توصیه می‌دهیم که دارنده تراکم پایینتری می‌باشند. ما درپی ی این نوشته‌ی علمی توضیحاتی در رابطه هریک از کتف ها و اشکال کتف فرش ماشینی میدهیم.

 

1- فرش 700 کتف
فرش 700 کتف ، از لبریز فروش ترین فرش ماشینی است، که دارنده 8 رنگ و 10 رنگ میباشد و همینطور تراکم آن 2550 میباشد. این نوع دارنده دو تیم ی تبدیلی و حقیقی میباشد. که در 700 کتف ی حقیقی و واقعی که رتبه یک میباشند 8 و یا این که 10 رنگ وجود دارااست و توسط ی دستگاه های که در کارگاه بروز میباشند بافت و وارد بازار میگردند. البته 700 تبدیلی همان طور که از نامش پیدا میباشد با تبدیل کردن دستگاه های 500 کتف و تغییراتی که در آنان به وجود میاورند بافته می‌شوند. و تراکم آنها 1500 میباشد و دارنده 7 رنگ و همینطور کیفیتی تحت خیس از 700 حقیقی وواقعی می‌باشند.

+ از تولید ها دیدن فرمائید : تولید ها 700 کتف مغازه راگا

 

2- فرش 1000 کتف
1000 کتف بدین مفهوم میباشد که در یک متر از پهنا آن به طور تقریب 1000 گره یا این که ریشه قراردارد. این مثال برای مثال فرشهای نو هستند که وارد بازار شد‌ه‌است. سر وصدا آن به جهت بالا بودن کتف های آن است در سود هر چه یک فرش تعداد بالای کتف داشته باشد نامرتب خیس میباشد. الیاف این سیرتکامل بسیار ریز بافته می گردند.1000 کتف ها دارنده 10 رنگ و نخ آن‌ها 100% آکریلیک هیت ست است. و دارنده تراکم 1000 کتف یا این که 3000 کتف هستند.

+ از تولیدات دیدن فرمایید : تولید ها 1000 کتف مغازه قالی راگا

 

3- فرش 1200 کتف
این نوع فرش خصوصیت بارزی که دارا میباشد خیل عظیم ریشه های آن میباشد.و دارنده تراکم 3600 است که به همین عامل وسعت بالای تراکمی که داراست جزو فرشهای گران‌قیمت به حساب آورده می شود. و همینطور دارنده گره های زیاد و فشرگی بالا ی میباشد و همین سبب گردیده که مقاومت و ارتفاع قدمت بالایی نیز داشته باشد. اسم دیگر این نوع ، فرش دستباف سیرتکامل است. این نوع دارنده 8 رنگ میباشد و به وسیلهی الیاف باکیفیت و دستگاه های عالی بافته میگردند و وارد بازار می گردند.

در سود مجال خرید فرش اصل می بایست دقت داشته باشیم که آن را برای چه مکانی و چه گونه میخواهیم گزینه استعمال در اختیار بگذاریم. به عنوان مثال در حالتی‌که می‌خواهید آن را در پذیرای قرار دهید بایستی نوعی از آن را تعیین نمائید که برای مسیر لبریز رفت آمد مطلوب باشد و همینطور دوام بالایی داشته باشد که با دقت به مطالب بالا که اعلام کرد شد قادر خواهیم بود از فی مابین فرش 700 کتف ، 1000 کتف و 1200 کتف یک تعیین صحیح داشته باشید.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 28 اسفند 1399 ساعت: 14:45


شستشوی موکت را به متخصصش بسپار
شستشوی موکت از خصوصی نکات ضروری در تمیز کاری خانه به حساب می آید.   قالیشویی خوب در مشهد  رعایت اصول شستشوی موکت در کیفیت و قدمت مراقبت اشکال موکت تاثیر بسزایی دارااست. لکه گیری و شستن موکت با دقت به متاع و رنگ موکت با گونه های مواد تمیزکننده و ضدعفونی کننده اختصاصی شکل می گیرد.

امروزه به جهت استعمال زیاد و کاربردی از اشکال موکت برای پوشاندن کف ساختمان‌های تجاری و مسکونی، تالار‌ها و سالن اجتماعات، مساجد و اماکن مذهبی و همگانی اهمیت استعمال اشخاص دارای تخصص برای شستشوی موکت در محل را ارتقاء داده میباشد. این مدل سرویس ها با رعایت پروسه و نحوه‌های اصولی برای اشکال موکت‌ها جاری ساختن میشود.

روند شستشوی موکت از فرآورده انتخابی موکت تا ماده های شوینده‌ی مطلوب، طرز درست شستن و همین طور هزینه‌ی مایحتاج، به استعمال از اشخاص کارشناس در شستشوی موکت بستگی بی واسطه دارااست. در "سرویس از ما" اشخاص دارای تخصص در مورد خشکشویی و شستشوی موکت را در شهر خودتان پیدا فرمائید.

 

 

 

سوالهای متداول در رابطه شیوه شستشوی موکت
شستشوی موکت را به چه کسی بسپاریم؟
مزایای تصویب پیشنهاد برای شستشوی موکت در "سرویس از ما"
بها شستشوی موکت بر چه مهم انتخاب می گردد؟
اشکال طریق‌های شستشوی موکت
شستشوی موکت دربرگیرنده چه خدماتی میشود؟
روش تصویب پیشنهاد برای شستشوی موکت در "سرویس از ما"
شستشوی موکت را به چه کسی بسپاریم؟
نیاز و غرض مهم اشخاص هنگام به کار گیری اشخاص دارای تخصص در شست و رفت و شستشوی موکت مشاهده یک سود مناسب در نقطه نهایی عمل میباشد. به کار گیری از مواد تمیزکننده و ضدعفونی مطلوب برای شستن اشکال موکت و رعایت تناسب این مواد با مال و رنگ موکت هنگام شستشوی موکت از سایر مفاد پراهمیت برای مشتریان تقاضاکننده اخذ سرویس ها شستشو از مرکز ها دارای اعتبار میباشد.

تاثیر بد مواد شیمیایی نامناسب بر فرآورده و رنگ موکت و احتمال از فی مابین رفتن کیفیت مهم موکت در هنگام شستشوی موکت، آلرژی و ضرورت گزینش یک شخص کارشناس در این باره را برای اشخاص به وجود میاورد. از طرفی عدم دسترسی یکسان به کمپانی‌های دارای ارتباط در اعمال شستشوی اشکال موکت در خانه و یا این که اشخاص کارشناس در شستشوی موکت ممکن برای اشخاص گران به اتمام برسد. 

تعیین غیراصولی علاوه بر حیف کردن فرصت، به کیفیت و متاع موکت پوششی کف خانه زخم و ضرروزیان وارد می‌نماید.

"سرویس از ما" برای یوزرها اخذ سرویس ها شستشوی موکت فضایی را مهیا نموده است تا بتوانید شایسته ترین متخصصین خشکشویی و شستشوی موکت را در شهر خودتان بیابید.

 

مزایای تصویب توصیه شستشوی موکت در "سرویس از ما"
تعیین نرم افزار و تارنما "سرویس از ما" برای تصویب پیشنهاد آنلاین یک راه حل کاربردی و منطقی برای کسانی میباشد که می خواهند شستشوی موکت را به اشخاص کارشناس بسپارند. بعد از تصویب درخواست مجانی، می توانید پروفایل 5 کارشناس شستشوی موکت را ملاحظه کنید. این حالت با ورود و تصویب توصیه در نرم افزار و سایت "سرویس از ما" و از روش مشاهده رفلکس و نظرها یوزرها پیشین در رابطه مهارت اشخاص رقم خورده و کمپانی‌های خدماتی برای شستشوی موکت برقرار می گردد. 

از سایر مزایای تصویب پیشنهاد از روش "سرویس از ما" می‌اقتدار به قابلیت و امکان استعلام بها بدون پول از اشخاص کارشناس شستشوی موکت اشاره نمود.

 

 

 

ارزش شستشوی موکت بر چه اصلی انتخاب می شود؟
نرخ و ارزش شستشوی موکت با اعتنا به محصول و متراژ موکت گوناگون میباشد. ماده های شوینده به عمل رفته برای هر متر موکت‌های نمدی، کبریتی، پرز بلند و کوتاه، طرح فرش، چمن تصنعی، طرح دار و... نیز ممکن میباشد در بها شستشوی موکت تاثیرگذار باشد. نوع موکت، متراژ و در برخی مواقع فرآورده و رنگ موکت برای تشخیص ماده شوینده مرغوب عواملی میباشد که در طریق نرخ‌گذاري شستشوی موکت تاثیر دارااست.

بخش اعظمی از اشخاص میل دارا هستند در هنگام تصویب پیشنهاد و درخواست خویش برای شستشوی موکت ارزش حدودی فعالیت برایشان مشخص و معلوم خواهد شد. "سرویس از ما" با در حیث داشتن قابلیت استعلام بها مجانی برای مشتریان از کارشناسان فعال کمپانی‌های خدمت دهنده، به گرفتاری مشتریان درخواست کننده درین فرمان نقطه پايان داده میباشد.

اشخاص کاربلد و دارای تخصص در مسئله شستشوی موکت فعال در "سرویس از ما" با مشاهده شیوه توصیه و درخواست مشتریان و چک متراژ موکت و محصول آن برای شستشوی موکت بصورت اصولی یک بها حدودی را انتخاب کرده و با اشخاص دربین میگذارند.

 

گونه های طریق‌های شستشوی موکت
برای شستشوی موکت و یا این که اصطلاحا موکت شویی دو شیوه کلی وجود دارااست.

طرز نخستین، امروزی‌ترین طریق موکت شویی به حساب می‌آید. درین طرز به‌وسیله ماده شوینده خاص و مجهزترین ماشین آلات تخصصی و صنعتی موکت شویی، نظیر دستگاه پولیشر و مکنده صنعتی، دستگاه موکت شوی اسپری مکش و ... شستشوی موکت ها ایفا گردد. این نحوه در دو نوع خانگی و صنعتی ارائه می شود، که شما متناسب با نیازتان می توانید به کمپانی‌های قالیشویی و موکت شویی در خواست دهید. می‌اقتدار اظهار‌کرد که مهم ترین مزیت این طریق سرعت تلاش بالای آن میباشد.

شیوه دوم، به عبارتی طرز‌های سنتی شستشوی موکت میباشد که خودتان هم در خانه با نحوه‌های بی آلایش و کاربردی که در‌پی توضیح خوا هیم بخشید، می توانید به‌خیر از پس آن برآیید.

 

شستشوی موکت با نمک و سرکه
شستشوی موکت، به هیچ وجه عمل رنج وجود ندارد؛ در شرایطی که که از این ادغام جادویی برای شستشوی موکت ها استعمال فرمائید. نکته جذاب اینجاست که با خوراکی، قرار میباشد لکه های خوراکی را از میان ببریم. برای آغاز صرفا کافیست کمی نمک و سرکه را به‌نیکی با هم ادغام نمایید تا به‌شکل خمیری درآیند؛ بعد از آن یه خرده از این مخلوط را برروی موکت ها بریزید. اعتنا فرمائید که بیشتراز اندازه آن را بکار نبرید. برای استارت گام بعدی می بایست پاره ای طاقت نمایید...

بعداز سپری شد دقایقی، با یک دستمال مرطوب به سراغ لکه ها بروید تا اعجاز این ادغام را ملاحظه کنید. به آرامی روی لکه ها بکشید، حواستان را عده نمائید که لکه ها را پخش نکنید. در غایت میتوانید با جاروبرقی موکت ها را کم آب و پاک نمایید و پروسه شستشوی موکت را نقطه نهایی برسانید.

 

شستشوی موکت با جوش‌شیرین و سرکه
کمتر کسی پیدا می شود که تا به حالا برای شستشو، از جوش‌شیرین استعمال نکرده باشد. همینطور اینکه جوش شیرین منجر از میان رفتن بوهای نا مطلوب و هلاکت مجموع میکروارگانیسم‌ها می‌گردد. این توشه قرار میباشد از جوش شیرین برای شستشوی موکت ها استعمال کنیم. این نحوه به معیار متعددی عمل شما‌را شل خواهد کرد. صرفا کافیست کمی جوش شیرین را روی لکه موکت ها بریزید و بازه وقتی را شکیبایی فرمایید تا جوش شیرین روی لکه ها بماند. هم اکنون نوبت به سرکه میرسد. به تدریج سرکه را نیز بیفزایید و همزمان با یک دستمال با اقتدار جذب بالا روی لکه ها بکشید. شستشوی موکت درین مرحله به نقطه نهایی میرسد تنها کافیست اذن دهید تا منطقه متبوع کم آب خواهد شد.

برای شستشوی لکه‌های تبارک روی موکت سفارش میکنیم که نخست از یک کمپانی خدماتی یاری بگیرید. در غیر این شکل برای شستشوی موکت با این طرز بهتر میباشد که از جوش شیرین به تنهایی به کار گیری فرمائید و یه خرده از آن را روی موکت ها بپاشید و پس از سپری شد نیم ساعت با به کار گیری از جاروبرقی، جوش شیرین را از روی موکت تمیز فرمائید.

 

شستشوی موکت با پراکسید هیدروژن
از در بین بردن لکه خون، لکه رنگ، لکه میوه های رنگی و ... شاید در نگاه نخستین طاقت فرسا بنظر رسد؛ به حدی که بخواهید از شستشوی موکت ها دست بکشید. ولی نگران نباشید پراکسید هیدروژن یک راه‌حل فوق العاده برای خواهد بود. تنها کافیست یکسری قطره پراکسید هیدروژن را با یک فنجان آب گرم حل نمایید و به آرامی با یک برس قالی‌شویی روی لک ها بکشید و آبکشی فرمایید. همینطور برای خشکشویی موکت در خانه هم میتوانید از جارو برقی استعمال فرمائید.

 

 

 

شستشوی موکت مشتمل بر چه خدماتی می شود؟
شستن موکت چسبیده به طرز خشکشویی
شستشوی موکت اداره ها، کمپانی‌ها و سازمان‌ها
شستشوی گونه های موکت تایلی، کبریتی، طرح دار، موزاییکی ، پرزبلند و...
شستشوی موکت‌های مساجد، حسینیه‌ها و مصلی‌ها
شستشوی موکت‌های تالار‌های آمفی تئاتر و سینما، تالار‌های کنفرانس، مدرسه ها و...
 

طرز تصویب پیشنهاد برای شستشوی موکت در "سرویس از ما"
در حالتی که نیاز به سرویس موکت شویی دارید و در تعیین شایسته ترین کمپانی خدماتی برای موکت شویی شک و تردید دارید، کافیست در تارنما "سرویس از ما" در خواستتان را تصویب نمائید؛ تا شایسته ترین اشخاص و کمپانی‌های سرویس ها موکت شویی را پیدا فرمایید و به بدون‌پول از آنها بها بگیرید.

برای تصویب پیشنهاد بدون پول در "سرویس از ما" و برای یافتن کمپانی‌ها و اشخاص فعال در موضوع شستشوی موکت از روش نرم افزار و تارنما مبادرت فرمایید. قابلیت و امکان استعلام ارزش بدون‌پول بعد از پذیرش آخرین توصیه شما در "سرویس از ما" با برقراری رابطه با اشخاص کارشناس فعال در این باره وجود داراست.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 26 اسفند 1399 ساعت: 15:38


همان گونه که میدانید و در خانه خودتان نیز مشاهده می‌کنید، قالیشویی خوب در مشهد  فرش یا این که گلیم فرش از وسایلی در منزل اکثر عموم عالم به خصوص ایرانیها میباشد. این اجناس معمولاً به جهت زیبایی دیده نوازی که دارا‌هستند زیبایی خاصی را به خانه میدهند و اعتنا اشخاص را به خویش جذب می نماید. در کنار این زیباییها، رفع گونه های لکه و کثیفی از روی فرش فرش همواره برای خانمهای منزل اشتباهات و دردسرهایی را تولید نموده است و حتی‌در بعضی مفاد، با طریق رفع لکه و کثیفی از روی فرش شناخت چندانی ندارند و حتی ممکن به جهت این ناآگاهی، خسارتهای جبران ناپذیری به فرش وارد نمایند.

قالیشویی طُرّه درین نوشته‌ی‌علمی نکات مختصری را دراین مورد توضیح داده میباشد. ولی در مقاله ها دیگری نیز به تفصیل به‌این زمینه پرداخته میباشد. با قرائت مطالب ذیل با رفع لکه و کثیفی از فرش و و رفع لکه گلیم فرش تا حدی آشنا خواهید شد. درین نوشته ی علمی کارایی گردیده است توضیحات مختصری در این مورد بدهیم. ولی اعتنا داشته باشید که در مواقعی بهتر میباشد خودتان دست به‌این عمل نزنید و جاری ساختن آن را به موسسه ها قالیشویی دارای اعتبار بسپارید تا به فرشتان زیان وارد نکنید و از فعالیت خویش منصرف نشوید.

همینطور بخوانید: نکات اساسی در لکه برداری فرش و نگهداری از آن

نکاتی در زمینه‌ی رفع لکه و کثیفی از روی فرش و گلیم فرش
فرش ها همواره در مسیر رفت و آمد زیاد پهن میشوند و به همین ادله، خیلی زود آلوده و کثیف گردیده و اشکال لکه رویشان نمایان می‌گردد. در پی این نوشته‌ی‌علمی نکات مختصری در زمینه ی پاک کردن کناره ها و ریشه های فرش، تزکیه لکه چای از روی فرش، رفع مکان وسایل سنگین روی فرش، ضد عفونی فرش، از در بین بردن مواد روغنی و نفتی فرش، تزکیه خودکار شمعی روی فرش، تزکیه لکه کاکائو و قهوه روی فرش، تزکیه چسب روی فرش، برطرف کردن لکه خون از روی فرش، تزکیه اتومات و جوهر از روی فرش و موردها دیگر آشنا میشوید. ولی در مقاله‌ها جدا هرکدام از این مورد ها را نیز به تفصیل توضیح داده ایم که برای کسب داده ها بیشتر میتوانید آنها‌را در وبسایت بخوانید.


لکه برداری برای داشتن فرش منزه
طریق های رفع اشکال لکه و کثیفی از روی فرش و گلیم فرش
از میان بردن لکه چای و قهوه از روی فرش 
به صورت معمول، بیشتر اشخاص با شیوه برطرف کردن این نوع لکه آشنا می باشند، خلاصه بگوییم، تنها کافی میباشد مقدار پاره ای سودا یا این که آب معدنی را روی نصیب لک گردیده ریخته و با دستمال روی آن بکشید این فعالیت را بایستی آن قدر ادامه دهید تا فرش به موقعیت اول خویش برگردد.

از دربین بردن لکه های آب میوه از روی فرش 
تزکیه لکه آب هویج از روی فرش یا این که هر نوع آبمیوه دیگر اتفاقی هولناک و امری ناشدنی و نا ممکن وجود ندارد. تنها بایستی پیش از آن که لکه کهنه خواهد شد آن را با محلول سرکه سپید و نمک و یه خرده آب شستشو دهید. اما اعتنا داشته باشید که مقدار سرکه سپید نباید زیاد باشد چون مقدار زیاد آن قادر است به فرشتان جراحت برساند.

ورقه اینستاگرام قالیشویی طُرّه و مشاهده محصول ها و سرویس ها
تزکیه جوهر اتوماتیک از روی فرش 
برای رفع اشکال لکه و کثیفی از روی فرش مخصوصاً لکه جوهر ما یحتاج وجود ندارد هول فرمایید. درین نوع کثیفی صرفا کافیست یه خرده شیر بر روی نصیب لک گردیده بریزید و حوصله فرمائید تا جوهر جذب شیر گردد. بعداز اینکه جوهر جذب شیر شد، آن را با دستمال منزه نمائید، ولی درین مرحله بایستی مراقب باشید که لکه پخش نشود.  این فعالیت را آن قدر ایفا دهید تا لکه تماما از دربین برود.

رفع گونه های لکه و کثیفی روغن و چربی از روی فرش 
 برای رفع اینگونه لکه ای یه خرده شیر را با آرد ذرت ترکیب نمایید و روی بخش لک گردیده را با آن بپوشانید و بعد از مدتی که کثیفی جذب این ادغام شد، آن را با دستمال کم آب نمایید چون آرد ذرت چربی را به خویش جذب می نماید.

تزکیه لکه آدامس از روی فرش

دراین باره از رفع اشکال لکه و کثیفی از روی فرش بایستی تکه ای یخ بر روی محل لک گردیده بگذارید تا آدامس محکم خواهد شد. بعداز محکم شدن آدامس می‌توانید آن را با شمشیر از روی فرش جداگانه کنیم.

از در بین بردن لاک و رنگ
برای تزکیه لکه لاک و رنگ از روی فرش، مقداری مایع شوینده را با سرکه و آب ادغام کرده و قبل از آن که محکم خواهد شد با دستمال آغشته به ادغام روی لکه بکشید. بعد از آن آن بخش را با آب گرم بشویید. در شکل محکم شدن رنگ می‌توانید از حلال رنگ نیز استعمال نمائید.

این نوشته‌ی‌علمی را نیز از دست ندهید: سه لکه تأثیرگذار روی فرش

از دربین بردن لکه ادرار و مدفوع از روی فرش 
 از آن جایی که ادرار ریخته گردیده روی فرش بوی بدی تولید می نماید، نخست با به کارگیری از یک دستمال مرطوب – در شکل قابلیت و امکان معطر باشد – روی فرش بکشید و در صورتی‌که از این عمل سود نگرفتید، یه خرده جوش شیرین روی فرش بریزید و بعداز سپری شد یکسری دقیقه جوش شیرین را با جارو عده فرمائید و مجدد با دستمال روی فرش را پاک فرمایید.

از در میان بردن لکه خون از روی فرش 
 برای رفع لکه خون از روی فرش کافی میباشد پاره ای آب اکسیژنه تهیه و تنظیم فرمایید و بوسیله آن لکه را از در میان ببرید.

از فی مابین بردن قطرات شمع از روی فرش 
برای برطرف کردن این نوع لکه ها از روی فرش بایستی با تمرکز متعددی یک ورقه تیره رنگ یا این که ورقه کم آب کن را روی فرش بگذارید و با اتو به آن حرارت دهید. بعداز اعمال این فعالیت مشاهده خواهید کرد که قطرات شمع بر روی ورقه چسبیده میباشد. این فعالیت را چند رتبه تکرار نمایید تا لکه تماما تمیز خواهد شد.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 207 تاريخ : شنبه 23 اسفند 1399 ساعت: 23:22


غبارگیری
روند قالیشویی  با غبار گیری از فرش شروع میشود.

غبار مدام به طور ترکیبات مختلفی در هوا وجود دارااست و ممکن میباشد قالیشویی خوب در مشهد به طور ذرات آهن ، کربن به صورت دوده ، آلومین و بقیه مواد به درون پرز فرش نفوذ نماید . ذرات ریز غبار به طور لایه ای نازک روی سطح و درون پرزهای فرش نفوذ می نماید .

این لایه ها جذب کننده ی رطوبت نیز میباشند و در بلند بازه به طور لکه های ناپاک روی سطح فرش پدیدار می گردند و حتی منجر پوسیدگی فرش نیز می شوند .
کانونهای اجتماع غبار و خاک در داخل فرش جای قابل قبولی برای معاش اشکال حشرات مانند بید میباشد که میتوانند الیاف پشم را بجوند و از در بین ببرند . به این ترتیب غبارگیری فرش هراز گهگاه الزامی میباشد .
شایسته ترین وسیله برای زدودن گرد و خاک و پاک نمودن فرش جاروهای دستی و بی آلایش(جاروهای رشتی و شبیه آنها) است .استفاده این قبیل جاروها با وجود آن که وقت بیشتری را گرفته و تا حدودی خسته کننده هستند . معهذا جهت دوام فرش بیشتر سفارش میشوند .
به فعالیت بردن جاروهای برقی با به دور معدود هر چندین روز یک توشه فارغ از انواع میباشد البته هیچ گاه نباید از جاروهای برقی که برس های چرخنده دارا‌هستند بکار پیروزی ، چه حرکات چرخشی این برسها سبب شکسته شدن الیاف پشم و کنده شدن گره ها از جسم فرش می‌گردد و همینطور از گردش جاروبرقی در حوالی محل ریشه ها اکیداً جلوگیری میگردد چه با این فعالیت ریشه ها به درون دستگاه مکیده می گردد و از در میان می‌روند .
نوصیه میگردد هر یک‌سری هفته یکبار با جاروبرقی و یا این که جاروی ساده پشت فرش نیز جارو خواهد شد زیرا این فعالیت گرد و خاک و ناپاکی هایی که در پشت فرش رخنه نموده اند ، زدوده شود .
در غبارگیری قالی و قالی‌کوچک ها هیچ وقت مانند پتو و ملافه روزمره آن‌ها‌را جنبش نداده و از پنجره و بالکن معلق نکنید . زیرا حرکت دادن روزمره آنها منجر وارفته شدن تدریجی گره ها و کنده شدن آنان از جسم فرش می‌شود ( شدت زیان بیشتر در دور و بر جانبی فرش بروز می نماید) و هم اینگونه معلق کردن قالی و قالی کوچک ها افزون بر آن که آنها را در معرض نزولات آسمانی قرار میدهد موجب آن میشود که رنگ این دست باف ها نیز در اثر اشعه آفتاب به شدت تغییر‌و تحول کند .
به جهت وجود ذرات خاک و گردوغبار که در لابه لای پرز فرش نفوذ کرده اند باید پیش از شستشو آنرا به نیکی غبارگیری نمود . در صورتیکه ذرات گردوغبار از فی مابین فرش بیرون نگردند هنگام شستشو با آب ادغام گردیده و تشکیل لایه ای مشابه گل در انتهای پرز فرش میدهند که بعداز مدتی سبب ساز پوسیدگی زودرس فرش میگردد . در‌این‌حالت‌ با کوچکترین ضربه های ناگهانی و حتی با تا نمودن فرش جهت حمل و نقل احتمال پارگی و پاره شدن فرش بسیار میباشد .
پیش از شستشو غبارگیری به شیوه های متعدد شکل می‌گیرد :

۱- غبارگیری بی آلایش (دستی)
در‌این‌صورت به تعدادی طرز فرش غبارگیری میشود :
– بعضا فرش را به پشت روی زمین پهن کرده و با چوب به پشت آن میزنند ، آنگاه فرش را کنار زده و گردوخاک و بقیه موادی که بر روی زمین ریخته گردیده توده می کنند و روی فرش را با جارویی زبر می روبند .
– بعضی نیز فرش را از پشت بر روی یک کانال ی توری فلزی که در طول قابل قبولی از زمین جای‌دارد پهن با چوب و یا این که وسیله ی دیگری به پشت آن می‌زنند . در‌این حالت تمامی ذرات گردوغبار از فرش بیرون گردیده و زیرا میان فرش و زمین خلأ میباشد ذرات گردوغبار مجدد به باطن فرش نفوذ نمی نماید .
– در بعضی مفاد چهار نفر هرکدام کناره ای از فرش را گرفته و به ترتیب ضربه ای موجی صورت را به فرش وارد می سازد و بدین ترتیب فرش از چهارطرف حرکت داده گردیده و آلودگیهای آن بیرون می‌شود .
( نکته : ضربات چوب نباید بنحوی سفت باشد که به بافت فرش لطمه بزند .)
– بعضا نیز فرش را سفت به زمین یا این که سطح سفتی می کوبند تا غبار آن بیرون خواهد شد . ولی کوبیدن فرش بر زمین مثلا جاری ساختن اشتباه و بدترین نوع غبارگیری فرش میباشد ، چون احتمال هر نوع آسیبی وجود داراست که موجبات گسیختگی تارپود و پرز فرش را آماده می‌آورد.
در حالتی که فرش کهنه و دیرین باشد یا این که دارنده قسمتهای رفو گردیده باشد ، هرگونه غبارگیری دستی که همپا با ضربات شدید و ناگهانی باشد سبب آمدن جراحت های جبران ناپذیر به فرش می شود .
• شاید شایسته ترین نحوه در زمینه‌ی فرشهای برنا و تازه بافت آن باشد که فرش را از یک طول مطلوب معلق نمود و با چوب به آهستگی و از پشت به آن ضربه زد .
• درخصوص فرشهای سابق بهتر آن میباشد که با به کار گیری از بررسیهای قابل انعطاف ذرات گردوغبار از لای پرزهای فرش خارج آورد . بعد با جاروهای برقی ذرات گردوغبار را از باطن پرز فرش خارج کشید .
(نکته: در هنگام به کارگیری از جاروبرقی بهتر میباشد نوک مکنده آن با مسافت ای مطلوب از سطح فرش قرار گیرد تا ذراتی که از فرش بیرون گردیده و در هوا آویزان نشده اند به خیر انباشته شده و مجدد به باطن فرش وارد نشوند).

۲- غبارگیری ماشینی :
امروزه با پیشرفت رشته آوری ، ابزارها و ماشین آلات خاصی برای غبارگیری فرش پباده سازی و ساخته می‌شود .

الف : ماشین های ضربه زن مکانیکی :
مثال های سابق خیس این ماشین ها دارنده پهنا زیاد در بین ۵-۴ متر و ارتفاع بسیار معدود فی مابین ۲-۵/۱ متر میباشد .داخل این دستگاه دو محور استوانه ای جای‌دارد که به هرکدام تسمه های پلاستیک یا این که برزنتی بسته گردیده است .وقتی که دستگاه پر‌نور میشود ، فرش از یک طرف به درون آن هدایت می‌گردد . نخست به وسیله برسهای منحصر پرز فرش کتف می گردد تا از شرایط نمدی و خوابیده بیرون گردیده و بلند شود . آن‌گاه بوسیله ریلهای مخصوصی فرش به در بین محورهای نقل شده هدایت می گردد . محورهای ذکر شده به انگیزه گردش سریع بدور محور طولی ، تسمه های برزنتی یا این که پلاستیکی را به طور مکرر به پشت و روی فرش می کوبند .
با اعتنا بدین که پرزهای فرش به وسیله برس ها شرایط ایستاده یافته اند ذرات گردوغبار به راحتی از داخل آن ها بیرون می گردند . بدین ترتیب مجموع فرش از یک طرف وارد غبارگیری گردیده و از طرف دیگر بیرون می‌گردد .
این فعالیت پیش از شستشو و در حین شستشو ایفا می‌گردد و بدور برس غلطکتی برحسب تازه و کهنه بودن و یا این که ضخامت فرش تهیه و تنظیم گردیده و ضرب دستگاه حتی الامقدور نباید سفت باشد .
در باب فرشهای کهن و رفو گردیده بایستی اعتنا خواهد شد تا زخم دور از شوخی به فرش وارد نشود ، چون با ضربات شدید درین دستگاه ممکن میباشد فرش مجدد پاره گردد و نیاز به ترمیم دوباره باشد .

ب- غبارگیری با دستگاه مکنده :
گرد و غبار قالی های کهنه به وسیله برس یا این که جاروی نرمی در سوی خواب فرش جارو گردیده و توسط دستگاه مکنده گردآوری میشود .در‌این حالا می بایست شدت مکثی دستگاه برحسب تازه و کهنه بودن و یا این که ضخامت فرش بنحوی تهیه و تنظیم خواهد شد که ضمن بیرون کردن گرد و غبار و کثافات از فرش سبب ساز کنده شدن الیاف و پرزهای فرش نشود .
( نکته : هنگام پاک کردن قالبهای کهنه می بایست نسبت به « خواب» قالی دقت منحصر به فرد مبذول شود ، به دلیل آن که بهم خوردگی و سر و صدا در خواب قالی پیدا خواهد شد « بافت قالی» تغییر تحول صورت می‌یابد و باعث پخش شدن اشعه انعکاسی می‌گردد، در اینگونه حالتی قلی « بدنما » گردیده و لکه دار جلوه گر میگردد .)

ج- دستگاه های نو غبارگیری :
در زمان سالهای اخیر در تشکیل داد دستگاههای غبارگیری پیشرفت جدیدی به وجود آمده میباشد . دستگاه های نو غبارگیری از راندمان بالایی برخوردارند و می قدرت در طی کوتاهتری تعداد متعددی فرش را غبارگیری نمود .
این دستگاه در واقع گردونه ی بزرگی میباشد متشکل از یک استوانه تعالی توری صورت ، که در داخل اتاقک بزرگتری جای دارد . گردونه متحرک از میله های فلزی ایجاد شده است و تا حدودی مشابه ماشین های لباسشویی فعالیت می کند . اتاقک این دستگاه دارنده در بزرگی میباشد که بعداز قراردادن تعداد مشخصی فرش ( برمبنای ظرفیت دستگاه ) درون آن ، بسته می گردد . آن‌گاه گردونه درون دستگاه به تکان درآمده و با سرعت دور خویش می‌چرخد . فرشها براثر جنبش دورانی از تحت به بالای گردونه و بالعکس جنبش کرده و براثر آن گردو خاک آن تماماً گرفته میگردد . گردوغبار بیرون گردیده از فرش به وسیله شبکه مکش هوا که تحت اتاقک جای دارد از فی مابین میله های گردونه بیرون گردیده و توسط شبکه در یک جا انبار میگردد . گاه امتداد این شبکه به داخل حوضچه های آب میباشد تا از آلودگی هوا نیز کاسته خواهد شد و هر از گهگاه آب حوضچه تخلیه می‌شود .
(نکته: در شکل استعمال از ماشین های غبارگیری تازه گشوده هم بایستی در آغاز قالبهای کهنه و کهن را شناسایی نمود. چون براثر جنبش مداوم قالبها در باطن دستگاه ممکن میباشد صدمات خاصی به فرش وارد شود . گرچه در‌این دستگاه نسبت به دستگاههای کهن حفاظت فرش بیشتر میباشد و صدمه کمتری به آن وارد می‌شود .)

بازرسی :
بازرسی یک کدام از دیگر از روند قالیشویی میباشد. بعداز اجرا غبارروبی ، پیش از شستشو، فرش روی زمین پهناور می‌شود و از دید وجود لکه ، رخنه‌ و پوسیدگی تحلیل می‌گردد تا از تولید ضرر احتمالی در طول پروسه شستشو خودداری کنند .
گلیم بافی و ریشه ها را پیش از شستشو بازدید کرده و ریشه ها را تماماً از هم غیر وابسته نموده و در شکل لزوم مجدداً انتهای ریشه ها را به طور گروه های غیروابسته می بندند .

رفوگری
رفوگری یکی از دیگر از فرایند قالیشویی میباشد. بعد از محاسبه فرش و شناسایی نقاط مصدوم در مرحله سپس بایستی ترک ها را اگر قابل ترمیم میباشد ، رفو نمود .

لکه گیری ( لکه زدایی)
پس از رفو کردن ، فرش را لکه گیری می نمایند . هرگاه فرشی در اثر مواد رنگ دار مانند شربت ، قهوه ، چای ، چربی ، واکس ، ادرار و فضولات حیوان‌ها و مانند آن آلوده و کثیف و لکه دار شد ، در آغاز می بایست این مواد را از سطح فرش زدود و آن‌گاه لکه های نتیجه ها را به یاری مواد منزه کننده مانند صابون خانگی و پودرهای رخت شوی و حلال های منحصر به فرد از دربین موفقیت .
می بایست اعتنا داشت که هر لکه ای صرفا با رنگ برهای اختصاصی و در زیر موقعیت خاصی از در بین می رود ، از جمله برای زدودن اثرات آبمیوه ، شیر ، قهوه ، چای و شکلات از آب نصفه گرم و صابون خانگی و یا این که شامپو و برای لکه گیری اثرات تخم مرغ و خون از امتزاج نمک و صابون خانگی و سرکه سپید به کارگیری می گردد .
می بایست بدانیم که لکه های چربی با بنزین نیز به نیکی منزه میشوند . در شرایطی که که فرش به روغن آلوده و کثیف شد، می بایست نخست روغن ریخته گردیده را به امداد قاشق گردآوری نمود ، بعد پارچه ای سفیدرنگ بر روی محل آلوده و کثیف گردیده گذاشته و اطوی نصفه گرمی بر روی این پارچه کشیده خواهد شد . به این ترتیب روغن جان دار در جسم فرش جذب این پارچه شود .
برای زدودن لاک ناخن از حلال ا، ستنبرای زد، ودن رنگ روغن از ترباشینبرای از دربین بردن لکه قیر از حلال اکالیپتوس، برای محو کردن دوده و بقیه پودرهای رنگ دار از جاروی برقی مکنده به کار گیری می نمایند .
در هر شکل شستشوی محل لکه دار گردیده با مواد تمیز کننده آنزیم دار (۲درصد) و یا این که صابون خانگی های خنثی مدام بی ضرروزیان خواهد بود.
(نکته: دقت داشته باشید که هیچوقت در عملیات لکه برداری از گرد بلیچ (BLEACH) استعمال نشود، چه با این کار رنگ فرش نیز از فی مابین می رود .)
در سوله های شست و شوی فرش و در فرآیند قالیشویی زمانی که برنده به لکه برداری به طور دلخواه نشوند، بایستی بخش لکه دار گردیده را از روی کانال تاروپود فرش غیر وابسته کرده و به مکان آن با الیاف مطلوب و رنگ های جور مجدد گره زنی و یا این که رفوگری کرد.
شستشوی فرش از سالها پیش در خانواده های اهل ایران مرسوم بوده میباشد و حتی‌در برخی از ماهها و روزهای سال چشم گردیده که گروهی از همسایه یک ده و یا این که محل به صورت تیم جمعی عمل شستشوی سالیانه، فرش را در رودخانه های مجاورت شهر و ده طی یکسری شبانه روز اجرا میدهند و این عمل در بعضا بخشها موقعیت سنتی و حتی نمایشی یافته که تماشای آن برای علاقمندان فرش جمهوری اسلامی ایران بسیار دلپذیر و خوشگل میباشد .

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 17:44


منزل داری: فرش ها در منزل ما هر ماه شامپو میشوند قالیشویی خوب در مشهد   تا آلودگی و گرد و غبارشان از دربین برود. اما حال تصمیم دارم آنان‌را بشویم. آیا برای شستشوی فرش در منزل طرز مخصوصی وجود دارااست؟

شستشوی فرش در خانه مستلزم فضای مطلوب میباشد تا بتوانید به راحتی آن را بشویید. در حالتی که فرش منزل شما بیشتر از 6 متر میباشد، به انگیزه تقلید از فرهنگ وتمدن سوئیت نشینی بهتر میباشد آن را به شرکتهای کارشناس قالیشویی بدهید. البته در‌حالتی که بعد ها کمتری دارا‌هستند با رعایت مصرف باصرفه آب می‌توانید آن را در منزل بشویید. پیش از شستشوی فرش بهتر میباشد گرد و غبار آن را از فی مابین ببرید. شما میتوانید با تکاندن فرش گرد و غبار آن را بیرون نمایید و با جاروی دستی آن را پاک نمایید. مراقب باشد که ضربه شدید تار و پود فرش شما‌را در گیر جراحت نکند.

 

برای شستشوی فرش بایستی مطمئن گردید فرش رنگ نمی دهد. چه فرش شما دستبافت باشد و چه ماشینی رنگ دادن جراحت دورازشوخی به آن میزند. برای اینکه بدانید این رخداد می افتد یا این که خیر، یک دست یا این که دستمال سپید مرطوب را روی سطح فرش بکشید. در صورتی‌که پارچه مرطوب رنگ گرفت، بهتر میباشد فرش را به موسسه ها قالیشویی بسپارید.

مقاله دارای ارتباط: چه‌طور فرش ها را با شامپو فرش برق بیاندازید؟

 

نکات طلایی شستشوی فرش در منزل
برای شستشوی فرش در خانه بهتر میباشد از سطحی طاقت فرسا و شیبدار به کارگیری نمایید تا آب مازاد بتواند بیرون خواهد شد. سکو حرارت آب را روی حد میانگین نگعدارید و آب ولرم شایسته ترین موقعیت آن میباشد.
در شستشوی فرش از ماده های شوینده قلیایی استعمال نکنید و اسیدیته خنثی را به فعالیت ببرید. پودر شستشوی دستی، شامپو فرش، پودر صابون خانگی و ریکا مطلوب می باشند و در حالتی‌که کثیفی فرشتان چندان زیاد وجود ندارد یا این که لکه چربی نیست، از شوینده رقیق گردیده با آب به کار گیری نمائید.
بعداز شستن فرش آن را خوب آبگیری فرمائید و با حوله ای پرزهای مازاد آن را بگیرید. در حالتی که میپندارید ممکن میباشد رنگ بدهد اذن دهید برای ساعتی در به عبارتی وضعیت بماند تا رنگ به بخش های دیگر جریان پیدا نکند.
مقاله دارای ارتباط: رویه های سهل و آسان برای نظافت کردن اشکال لکه ها از روی فرش!

برای کم آب شدن فرش، آن را از پشت و در فضای آزاد بدور از نوروفروغ آفتاب پهن نمایید. معلق کردن فرش به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود زیرا سبب زخم به بافت فرش می گردد. از وسایل گرم کننده و حرارتی برای کم آب کردن فرش استعمال نکنید.
نکته مهمی که در شستشوی فرش در خانه وجود داراست این میباشد که در هم اکنون پهن کردن فرش نباید مجدد روی آن آب بگیرید زیرا ریشه های فرش زرد رنگ می‌شوند.
پس از کم آب شدن فرش آن را با یک برس به آرامی برس بزنید تا طرح ها مکان خویش قرار گیرند.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 145 تاريخ : شنبه 16 اسفند 1399 ساعت: 22:56

فرش یکسری کتف بخریم خوبه؟

در هنگام خرید فرش از نمایشگاه ها یا این که مغازه های اینترنتی ممکن میباشد  قالیشویی خوب در مشهد  با این پرسش مواجه گردید که فرش چندین کتف می‌خواهید، خریداری فرمایید؟ در شرایطی که استحضار صدق از شیوه گزینش فرش خویش نداشته باشید، می‌تواند پاره ای برای شما حیران کننده باشد. نگران نباشید ما در اینجا برای شما این نکات را برای شما بازگو می‌کنیم.امروزه ساخت و ساز فرش ماشینی به طور ۷۰۰ کتف، ۱۲۰۰ کتف و ۱۵۰۰ کتف در قطب فرش کشور‌ایران یعنی کاشان و آران و بیدگل در طرح و رنگ های متنوع ساخت میشوند. که نسبت به نیاز خویش میتوانید آن را گزینش و تنظیم فرمایید. پیش از این که بخواهیم تفاوت فرش ها را از لحاظ کتف برسی کنیم می بایست با معنی کتف فرش آشنا شویم.

دستگاه ها فرش ماشینی برای ساخت فرش خویش نیاز به دو تراکم عرضی و طولی دارا هستند تا بتوانند فرش را به اندازه مد حیث ببافند. به تعداد ریشه های که در یک متر پهنا فرش بافته می‌گردد را با کتف معلوم می نمایند. به عنوان مثالً: یک قالی ۷۰۰ کتف، یعنی در هر متر پهنا فرش هم اندازه ۷۰۰ کتف ریشه بافته گردیده‌است.

تراکم طولی کتف فرش هم به تعداد ریشه های که در یک متر طولی قالی بافته می‌شود را تراکم طولی فرش گویند.

نکته: ممکن میباشد تراکم در طریق های گوناگون بافت فرش ماشینی متعدد باشد. یعنی درصورتی که تعداد ریشه در یک متر مربع فرش از ۵۰۰ گره در پهنا و در حین هم اندازه ۱۰۰۰ گره می اقتدار بوسیله این فرمول تعداد گره های که در یک متر مربع زده می‌گردد را بدست آورد.

۵۰۰.۰۰۰=۱۰۰۰*۵۰۰

در اینجا می‌بینیم که در هر متر مربع این فرش ۵۰۰.۰۰۰ گره خورده میباشد.

معایب و مزایای خرید فرش ۷۰۰ کتف

فرش ۷۰۰ کتف را می اقتدار یکی‌از پرفروشترین فرش های ماشینی به شمار آورد که خیلی از خانواده های اهل ایران آن را برای خانه خویش تنظیم می نمایند. که در دو نوع ۸ رنگ و ۱۰ رنگ ساخت می گردند البته به جهت پیشرفت دستگاه ها قالی بافی این فرش به دو مجموعه حقیقی و واقعی و تبدیلی تقسیم گردیده اند.همان طور که از اسم شان می اقتدار تشخیص بخشید فرش های ۷۰۰ کتف حقیقی و واقعی بوسیله دستگاه های تازه بافته می گردند و از دو کیفیت ۸ رنگ و ۱۰ رنگ پشتیبانی می نماید البته دستگاه تبدیلی، به عبارتی دستگاه های ۵۰۰ کتف ای می باشند که با چندین تغییرات فنی در دستگاه آن را به ۷۰۰ کتف تغییر و تحول می‌دهند و از کیفیت رنگ ذیل تری نسبت به دستگاه حقیقی و واقعی ۷۰۰ کتف دارا هستند.

معایب و مزایای خرید فرش ۱۰۰۰ کتف

فرش هزار کتف یک کدام از فرش های نسل تازه به حساب آورده می شود که کیفیت و جنجال طرح و نقشه آن نسبت به فرش های ۷۰۰ کتف بیشتر میباشد. هر چه تعداد کتف فرش فراتر باشد نقش آن قادر است شلوغتر و با نازکی خیس بافته خواهد شد. الیافی ونخی که در بافت فرش های ۱۰۰۰ کتف به فعالیت می‌گیرند از نوع صد در صد “اکریلیک هیت ست” میباشد. این نخ نسبت به نخ های دیگر که در فرش های ۷۰۰ کتف ممکن میباشد مصرف شود، پرزدهی ندارد و ضد آلرژی میباشد.

معایب و مزایای خرید فرش ۱۲۰۰ کتف

خصوصیت های فرش ۱۲۰۰ کتف کاشان نسبت به فرش ۱۰۰۰ و ۷۰۰ کتف در تعداد ریشه های میباشد، که در تراکم عرضی و طولی آن بافته می‌گردد.به جهت وجود این گره های زیاد در بافت آن منجر گردیده فرش از فشردگی بالایی برخوردار باشد و توانسته ارتفاع و قدمت و مقاومت فرش را هم ارتقاء دهد.

معایب و مزایای خرید فرش ۱۵۰۰ کتف

فرش ۱۵۰۰ کتف کاشان، تحت عنوان جدیدترین نسل فرش های ماشینی شناخته میشوند. تفاوت مهم آن با فرش های ۱۲۰۰ کتف، ۱۰۰۰ کتف و ۷۰۰ کتف در تعداد کتف ها و تراکم های آن میباشد. تراکم فرش علامت دهنده فشردگی فرش را آرم میدهد و هر چه این تراکم فراتر باشد فرش ساخت‌و‌ساز گردیده، محکم خیس و سنگین خیس خواهد بود. فرش های ۱۵۰۰ کتف به جهت ریز نقشی و ظرافتی که در ساخت دارا هستند، پاره ای گرانتر از فرش های با کتف زیر خیس می باشند.

از کجا فرش ماشینی بخریم؟

برای خرید یک فرش خوب و مطلوب برای منزلمان ناچار هستیم فرصت متعددی را برای آن صرف کنیم، و این به طور کاملً طبیعی میباشد. و می بایست در تعیین آن ، بسیار توجه کنیم. تا مبادا یک فرش نامناسب و بی کیفیت تعیین کنیم. چون فرش جزء یکی از از مطرح ترین وسایل خانه ما به حساب می آید و نمی اقتدار آن را سوای در حیث تصاحب کردن مدل و ذوق ای که در چیدمان منزلمان به عمل برده ایم، طرح و رنگ فرش را هم تعیین کنیم.خوب ممکن میباشد از خویش بپرسیم، بعد از کجا فرش بخریم؟ یا این که شایسته ترین فرش ماشینی را از کجا بخریم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می شود به این پرسش و سوالهای دیگر جواب اعطا کرد گردیده، البته به چه شکل میتوانیم شایسته ترین پاسخ را با کمترین مجال، برای تهیه و تنظیم فرش آیتم نظرمان بدست بیاوریم.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 295 تاريخ : پنجشنبه 14 اسفند 1399 ساعت: 22:18


مطالعات متعددی در زمینه‌ی بکاگیری مواد رنگزای طبیعی و ارتقا بازده انجام یافته میباشد . با اعتنا به اینکه خواستگاه اساسی فرشهای دستباف جمهوری اسلامی ایران میباشد  قالیشویی خوب در مشهد  اهمیت تحقیق و مطالعه روی رنگزاهای طبیعی که مهم ترین آیتم مصرف آن ها فرش دتباف میباشد دو چندان می شود .

امروزه کوشش در جایگزینی و یا این که گسترش در بکارگیری رنگزاهای طبیعی شدت گرفته میباشد . به عارضه ها خصوصیت های خاصی که رنگزاهای طبیعی دارا هستند برای مثال زیست سازش آن ها ، عدم سمیت و سهولت در دسترسی و ساخت و ساز باعث رغبت بیشتر بدین تیم از رنگزاها گردیده است ، ولی مطالعات علمی ظریف روی پروسه رنگرزی طبیعی و خویش رنگزاها بازده و کیفیت عمل را ارتقاء خواهد بخشید .

روناس گیاهی علفی میباشد که قدمت نسبتاً وقتگیر دارااست . محل مهم پرورش روناس آسیای صغیر و کشورهای هند ، چین و کشور ایران است که در کشور ایران در بخشها آذربایجان ، مازندران ، خراسان ، عجم ، کرمان و یزد کشت میشود از روناس رنگ قرمز‌رنگ طبیعی با ساختمان شیمیایی تحت که آلیزارین نامیده میشود و در ریشه قرار گرفته به دست میاید .

ریشه روناس در نواحی شن زار تا عمق یک متری در خاک فرو می رود و با دقت به دوران وقتی که ریشه در خاک باشد (ارتفاع قدمت گیاه) رنگ متفاوتی نتیجه ها می‌گردد . با ارتقا قدمت ریشه بازده رنگی روناس ارتقا مییابد . اما علاوه بر سن ریشه موقعیت رویش و نمو گیاه برهان دیگری میباشد که در راندمان رنگی تاثیر میگذارد . از ریشه هفت ساله روناس برای بدست آوردن رنگ های لاکی و ارغوانی ، ریشه سه ساله رنگ های نارنجی رنگ و ریشه چهار و پنج ساله رنگ های قرمز رنگ شاداب و متمایل به سرخ به دست میاید . مواد شیمیایی متعدد با اعتنا به عکس العمل هایی که روی مواد مهم تشکیل دهنده ساختار شیمیایی رنگزای روناس اعمال می‌دهند و اسیدیته اطراف های شیمیایی که رنگزای روناس در آن‌ها قرار میگیرد فام آخری متاع را پایین تاثیر قرار میدهند .   

در کارخانه های قالیشویی اشکال مختلفی از طریق های پر نمک و با اعتنا به درخواست مشتری و سود ای که از جنس آخرین متبوع میباشد ، روی فرش ایفا میگیرد و گهگاه نیز ناخودآگاه مواد آیتم استعمال در پروسه پر نمک تغییراتی روی فرش دستباف ساخت و ساز می کنند . در طریق های پر نمک سنتی قالی از بعضی مواد برای تغییر و تحول در فام رنگی استعمال می‌گردد که مطالعه علمی روی چگونگی تاثیر مواد کمکی شکل نگرفته میباشد .

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 16:46


ترکیه یک کدام از میهن هایی میباشد که با فرش های عالی دست باف ،درجهان شناخته گردیده‌است  قالیشویی خوب در مشهد  .به خصوص با پیشرفت تکنولوژی وآمدن ماشین های بافت فرش درصنعت نساجی فرش شکاف آوازه متعددی چه در اروپا ،چه در جمهوری اسلامی ایران ،که خویش مطرح ترین خالق فرش ماشینی دنیاست،پیدا نموده است .
در پی به ارزیابی خصوصیت های فرش رخنه‌ ،مقایسه آن با فرش اهل ایران و جزئیاتی در رابطه ساخت و مراقبت از این نوع فرش می‌پردازیم.

خصوصیت های فرش سوراخ
الیاف تولید کننده فرش
معمولا از 3 نوع نخ طبیعی در بافت فرش شکاف استعمال می گردد:کتون ،ابریشم وپشم یا این که ترکیبی از این سه .یکی فاکتور های اصلی در انتخاب ارزش فرش نخ یا این که الیاف مستعمل در آن میباشد و همچنین بافت دست بودن یا این که ماشین بافت بودن آن معمولا ارزش فرش ابریشم خیلی بیشتر از فرش بافته گردیده با کتون و پشم میباشد و ظواهر مختلف تری نیز دارااست این فرش ها دارنده درخشش بیشتری می‌باشند.
اکنون برای فرش های ماشینی از نخ های به اسم نخ رخنه‌ استعمال می نمایند. البته بر خلاف چیزی که از نام آن پیدا میباشد این نخ ها در باطن مرزوبوم ساخت‌و‌ساز می‌شوند و به‌این ادله الیاف سوراخ نامیده می‌گردد که اولی توشه ترکیه از آن به کار گیری نموده است .

بیشتر بخوانید : راهنمای گزینش و خرید فرش امروزی


خصوصیات این نخ چنین است که در تعدادی مرحله هیت ست میگردد بعد از هیت ست شدن مقاومت ایستایی آن بالا می رود و از لحاظ ظاهری بسیار لطیف و دقیق میباشد و نسبت به نخ اکرولیک بهتر و سوای پرز و آلرژی است .خاب یا این که به عبارتی طول نخ را دربین 11تا 15 میلی متر می‌گیرند که فرش بسیار قابل انعطاف باشد .برای فرش 500 کتف سوراخ از نخ 12 و 18 سه لایه استعمال میگردد . برای فرش کف پررنگ از نخ هایبالک برای بافتن گل ها به کار گیری میگردد .
البته در شرایطی‌که بخواهیم فرش 500 کتف طرح رخنه‌ را با فرش 700 طرح رخنه‌ مقایسه کنیم می بایست بگوییم فرش های 500 کتف مرغوب خیس از فرش 700 کتف می باشند چون هر چه کتف و تراکم کمتر باشد فشردگی فرش کمتر میباشد و با اعتنا به خاب بلند ، فرش نرمتر و لطیف خیس خواهد بود از این نظر فرش 500 طرح سوراخ به فرش اصل شکاف مجاورت خیس میباشد .
البته برای هر دو شاخه از یک متاع نخ به کارگیری میگردد .

رنگ و طرح فرش
او‌لین خصوصیت که در فرش های طرح رخنه‌ به دیده می‌آید رنگ پر‌نور اما ملایم آن میباشد
رنگ در فرش همگی چیز میباشد! شاید ارزش فرش چندان بستگی به رنگ آن نداشته باشد البته روح و موجودیتی که فرش داراست وام دار رنگ آن میباشد .
رنگ های طبیعی قیمت بیشتری نسبت به رنگ های تصنعی و مصنوعی دارا‌هستند به منحصربه‌فرد نسبت به رنگ های که بازگشت پذیر به طبیعت نیستند.رنگ فرش بیشتر بستگی به حیطه که فرش در آن بافته گردیده است داراست و معمولا برای هر حیطه رنگ یونیکی وجود داراست.


بیشتر بخوانید :  به کارگیری از رنگ ها در پباده سازی چیدمان

در حالتی‌که بخواهیم فرش سوراخ را با فرش های اهل ایران مقایسه کنیم ظاهرا فرش اهل ایران و شکاف به ویژه در مقایسه رنگ های آنها تفاوت متعددی به دیده میاید دراکثر فرش های اهل ایران از رنگ های تند و مخلوط رنگ های گوناگون با یکدیگر مصرف شده البته در فرش طرح رخنه‌ معمولا رنگ های با یک طیف در حدود هم مستعمل که برای عده ای که علاقمند به فرش های با رنگ ملایم می‌باشند گزینش نیکی می‌تواند باشد.

چه وقتی از فرش سوراخ استعمال کنیم ؟
فرش سوراخ به کسانی پیشنهاد میکنیم در پباده سازی و دکورا سیون وسایل منزل خویش عشق و علاقه به به کار گیری از طیف رنگی پر‌نور دارا‌هستند . طرح های به عمل رفته در‌این فرش امروزی نو و آپدیت بوده و توانسته ذوق و سلیقه های متعددی را به سمت خویش متمایل نماید و مقام خاصی را به خویش تخصیص دهد .
این فرشها در رنگ بندی ملایم و با تعداد 8 رنگ پباده سازی و بافته می گردد . از دید تعداد تراکم عرضی در دو مجموعه 500 و 700 و دارنده تراکم طولی دربین 1200 تا 2100 میباشد .
همانگونه که گفتیم فرش های شکاف به رنگ های پر‌نور و ملایم میباشند.و این گزاره اینطور به حیث می‌رسد که از این فرش صرفا می قدرت در بخش های معدود رفت آمد که احتمال آلوده و لک شدن خیلی پاره ای دارا هستند بهره برد. البته در‌این سبک فرش چیزی که بسیار اساسی میباشد کالا الیاف آن میباشد که در بالا راجب آن سخن زدیم در صورتی‌که الیاف مصرف شده در فرش طرح شکاف گزینه تعیین شما مطلوب باشند و با تمرکز تعیین شوند خواهید روئت کرد که در مقابل لکه مقاومت دارا هستند و نظافت کردن آن بسیار سهل وآسان خواهد بود پس دیگر نگرانی برای به کارگیری از در بخش های پررفت وآمد منزل یا این که دفتر کار خویش نخواهید داشت.در نوشته ی علمی های پیشین راجب نخ هیت ست گردیده و نخ آکریلیک حرف کردیم و بایستی بدانید درصورتی که نخ مصرف شده در فرش شکاف شما همانگونه که گفتیم از نخ رخنه‌ هیت ست گردیده باشد مقاومت بالا خیس و پرز دهی کمتری حتی نسبت به نخ آکریلیک خواهد داشت پس با خیال و خاطر شل می‌توانید از آن حتی‌د‌ر اتاق خردسالان و یا این که بیماران با حساسیت به کارگیری فرمایید.

ساخت و ساز فرش سوراخ
صراحت دارد که نام این نوع فرش فرش سوراخ میباشد و اولی تولیدکنندگان آن از مرز و بوم ترکیه بوده اند ولی امروزه لزوما محل ایجاد آن در ترکیه وجود ندارد این فرش ها معمولا در مرز و بوم های دیگری مثل کشور‌ایران ،ترکمنستان ،ایالات متحده، افغانستان،ازبکستان ،قفقاز و پاکستان ساخت‌و‌ساز می گردند. پس خریدار بایستی مسلما آگاه گردد که آن فرش مخصوصا در کجا ساخت و ساز گردیده‌است .


بیشتر بخوانید : خصوصیت های نخ هیت ست گردیده در فرش ماشینی چه است؟

هزینه فرش های شکاف قادر است مبتنی بر فاکتور های متعدد در مشقت چندین دلار تا چندین صدهزار دلار باشد.
شست وشوی طرح رخنه‌ و تصورات نادرست!
در رابطه رنگ پر‌نور فرش ها وقابلیت لکه گیری حرف کردیم البته به انگیزه اساسی بودن و خطا رایجی که در این زمینه میشود درین بخش توشه دیگر راجب شستوشوی فرش طرح سوراخ سخن می‌کنیم
اولا الیاف بکار رفته اصطلاحا چرک آلود تاب بوده یعنی کثیفی را به خویش نشانه نمی دهند . پس بوجود داخل شدن لکه با‌گاز در سطح فرش نمایان نخواهد شد . دوم اینکه الیاف فرش طرح رخنه‌ از محصول ۴ لای به طور کامل اکرولیک می باشند که در مملکت ترکیه ساخت و ساز گردیده و در فرش های بافته گردیده در کشور‌ایران و ترکیه به فعالیت گرفته میگردند . این الیاف علاوه بر حل آلودگی و چرک الود تاب بودن، در قبال ماده شوینده مقاوم بوده و با ضعیف ترین ماده شوینده هم پاک خواهند شد .پس نگرانی راجب به زخم دیدن فرش با ماده های شوینده نیز نخواهید داشت.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 20:00

گونه های
فرش های ماشینی ار نظر مدل الیاف:
۱- فرش‌های پشمی: فرش ماشینی پشمی، فرشی هست   قالیشویی خوب در مشهد  که در تولید آن از نخ پشم گوسفند‌ استفاده میشود . از آنجایی‌که نخ پشم، طبیعی است، بادوام می‌باشد . همینطور گرد و خاک را به خویش نمی‌گیرد . فرش‌های پشمی به ادله این که نرم هستند، علاقه مندان اکثری دارا هستند . این نوع فرش محکم هست و گرما را به خود جذب می‌کند . به راحتی لک نمیشود و در فیس لک شدن، فارغ از دردسر پاک میگردند . اگر اتاق‌تان در بخشی از خانه می‌باشد که نسبت به قسمت‌های دیگر سرد است، از فرش پشمی برای آن استفاده کنید . ولی به دلیل این که رطوبت را به خویش جذب می‌کند، مطلوب مکان‌های مرطوب نمی‌باشد .

از آنجایی‌که این فرش بادوام است، به درد اتاق‌های پررفت‌وآمد نظیر اتاق نشیمن یا غذاخوری میخورد . اکثر فرش‌های پشمی، از نخ صددرصد پشمی ساخت می‌شوند . اما در بعضا از این فرش‌ها، ناخالصی وجود داراست . یعنی ۸۰ درصد از پشم و ۲۰ درصد نایلون یا پلی‌پروپلین هستند که به فرش پشمی ترکیبی معروف‌اند .

۲- فرش‌های پلی‌پروپلین : ۳۰ درصد از بازار فرش، به فرش‌هایی اختصاص داراست که با نخ از جنس پلی‌پروپلین که با نام الفین (Olefin) نیز پر اسم و رسم است، تولید شده‌اند . این مدل فرش در برابر رطوبت و کپک، زیاد مقاوم میباشد و مناسب خانه‌ها در بخشها مرطوب می‌باشد .

از آنجایی که این مدل فرش از تداوم نیکی برخوردار است، به خویش لکه نمی‌گیرد و همینطور سهل وآسان شسته می‌شود، مناسب اتاق‌های پررفت و آمد، به ویژه اتاق خردسالان میباشد . ضمنا به ادله نرمی این فرشها مضاعف مناسب برای اتاق خواب هستند .

۳- فرش‌های پلی‌استر : الیاف پلی‌استر، به برهان ظاهر درخشان و درخشنده‌ ، یکی از محبوب‌ترین نخ‌ها برای بافت فرش‌اند . در واقع با وجود این دسته الیاف، می‌توان فرش‌های رنگی متنوعی ساخت کرد . یکی دیگر از دلایلی که فرش‌های پلی‌استر را دوست داستنی کرده است، ضدلک بودن آنهاست . الیاف پلی‌استر، دارای سلول‌های بسته می‌باشند . یعنی هیچ منفذی ندارند که لکه‌ها به آنان نفوذ کرده و باطن فرش باقی بمانند .

البته این نوع فرش نباید در معرض گرد و خاک قرار گیرد، زیرا گرد و غبار به راحتی به روی آن می‌نشیند و از ظاهر آن، کم میکند . اما فرش‌های پلی‌استر، به اندازه فرش‌های دیگر مانند نایلونی بادوام نیستند و به درد اتاق‌های پررفت و آمد نمی خورند . فرش‌های پلی‌استری در سبک و کیفیت‌های گوناگون و با هر بودجه‌ای در دسترس می باشد .

۴-فرش‌های آکریلیک : اگر‌چه نمی توان فرش ماشینی با الیاف ۱۰۰درصد آکریلیک، پیدا کرد، این جور نخ با اشکال نخ‌های دیگر مانند پشم، ادغام شده و برای بافت فرش به کار میرود . به همین دلیل ظاهر آن‌ها مشابه فرش‌های پشمی می‌باشد و ولی نظیر آن قابل انعطاف و محکم میباشد و به راحتی لکه به خود نمی‌گیرد و شستن آن طاقت فرسا نمیباشد . فرش‌‌های از جنس آکریلیک در برابر رطوبت، کپک و رنگ‌پریدگی مقاوم میباشند . البته آنها در برابر مواد شیمیایی قلیایی فراوان حساس‌اند و به رنگ قهوه‌ای در می آیند .

۵-فرش‌های نایلون : نسبتاً دو سوم الیاف فرش‌های ماشینی از نایلون هستند . این الیاف در برابر گردو خاک و کپک، مقاوم میباشند . در ضمن سنگینی وسایل خانه، نظیر مبلمان را هم به خوبی، تحمل می نمایند . فرش‌های نایلونی در رنگ‌های مختلف و زیبا ایجاد میشوند . این دسته فرش، دوام دوچندان بالایی دارااست .

البته رنگ فرش‌های نایلونی در مقطع دوران می کم می شود و رنگ‌پریده به لحاظ میایند . فرش نایلونی از حیث قیمت،‌ گران‌ترین الیاف تصنعی و مصنوعی می باشد . بنابراین این فرش، نسبت به فرش‌های دارای الیاف مصنوعی گران‌تر هست .

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت: 20:05


شستن قالی و قالی‌کوچک در شروع عید باستانی  قالیشویی خوب در مشهد   با یک‌سری سال قبل مختلف‌خیس گردیده است. سال‌ها پیش که سوئیت‌ها آنچنان در شهرها ریشه ندوانده بودند بیشتر عموم قالی‌هایشان را توی تراس منزل‌شان می‌شستند.

ولی برخی هم قالی و قالی کوچک‌شان را می‌فرستادند به قالیشویی و  دم عیدی منزل و اسباب و اثاث و سایل آن را اصلی پاک می‌کردند. بایستی به شستن قالی در چشمه علی طهران هم اشاره کنیم که هنوز هم مثل قبل عموم آن حیطه دستبافته هایشان را در چشمه علی که دیگر مثل قبل آب ندارد، می‌شویند؛ سنت و عادتی که با سپری شد یک‌سری ده سال همچنان برقرار میباشد.

چشمه علی در جنوبی‌ترین نقطه شهر طهران اینک روزهای هرج و مرج را پشت رمز میگذارد، همسایه این محله فرش و قالی کوچک و کنار و گلیم را میاورند کنار چشمه و با جارو و تی فلزی و شوینده فرش، خویش را منزه می‌نمایند.

 

این عمل خیر مبلغی می خواهد خیر هنگامی برای انتظار تنها طاقت میخواهد و یه خرده انرژی! علی مرادی، مرد ۶۰ ساله‌ای که به قسم خودش آبا و اجدادش بومی این ناحیه بوده‌اند در رابطه شستشوی فرش در کنار چشمه علی به ما می گوید:« خیر اینکه بگوییم احوال مالی عموم بد میباشد و به همین خیال فرش‌هایشان را اینجا می‌شویند بلکه این عمل در زمان سال‌های سال تبدیل گردیده به یک سنت.

یادم نمی‌رود نوباوه که بودم با مامان و برادرهایم برای شستن فرش به اینجا می‌آمدیم. کلی از هم محلی‌ها اینجا می‌داخل شدن برای شستن فرش. هم عمل بود هم تفریح. با همسن و سال‌هایم برای شستن فرش مسابقه می‌گذاشتیم. یادش بخیر.»

 

ابراهیم محمدی ۴۲ ساله هم کلام‌های هم محله‌ای خویش را پذیرش می‌نماید و به‌دنبال کلام‌های وی میگوید:« این عمل شم خیر داراست که کنار عموم در حالا شستشوی فرش هستیم. قالی و قالی‌کوچک را می‌شوییم و از قبلی برای همدیگر تعریف و تمجید می کنیم، خسته هم نمی‌شویم. بیشتر بشر‌های اینجا یکدیگر را می شناسند. بعداز شستشو امداد میکنیم و فرش‌ها را پهن میکنیم روی تپه سنگی تا آبش برود. هم فال و تماشاست و هم اینکه فرش منزل را برای یک سال پاک می کنیم.»

 

مریم زرینی که یاروهمدم دو پسر کوچکش برای شستن قالی کوچک‌های منزل‌اش آمده در رابطه شستشوی فرش در چشمه علی سخن‌های جالبی می زند: «آب چشمه علی خواص عجیبی دارااست. شما فرش‌تان را با آب لوله‌کشی بشویید و مشاهده کنید چطور پاک میگردد و بعد از آن فرش دیگری را با آب چشمه بشویید و فیض‌اش را با هم مقایسه فرمائید. آب چشمه فرش را منزه و درخشان می‌نماید این را اینجانب نمی‌گویم از هرمورد از اهل یک محل بپرسید کلام من‌را پذیرش می‌نمایند.»

 

چشمه علی فی مابین عموم شهرری منزلت خاصی دارااست، چشمه‌ای که عمر آن را هشت هزار سال تقریب میزنند. چشمه علی در فصل گرما تفرجگاهی میباشد برای خردسال ها و نوجوان ها که در گرمای فصل‌تابستان تنی به آب میزنند و نقطه پايان سال محلی میباشد برای شستشوی قالی و قالی کوچک.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 10 اسفند 1399 ساعت: 18:44

شستشوی فرش دستباف به طور دستی
برای شستشوی فرش، پس از پهن کردن فرش  قالیشویی خوب در مشهد  بر روی سطح صاف، ترکیبی از محلول شامپو

فرش و آب ولرم مهیا نمایید. بعد این محلول را به یاری برس های اختصاصی، چندبار روی

سطح قالی در سوی خواب آن بکشید، تا خوب تمامی جا کف آلود خواهد شد.

در صورتی‌که که متوجه تغییر‌و تحول رنگ فرش در طی برس کاری شدید، با پاشیدن پاره ای سرکه روی

آن میتوانید از تداخل رنگهای فرش دوری فرمایید.

برای روی هم گذاشتن کف و محلول از سطح فرش از پارو و آب سرد به کارگیری نمایید. آنقدر این فعالیت را

تکرار فرمایید که محلول شوینده از تار و پود فرش تماما خارج بیاید.

بعداز اینکه فرش را آبکشی کردید و از منزه بودن آن یقین نتیجه ها کردید. بگذارید حدود

یک ساعت به به عبارتی شکل پهن گردیده روی زمین بماند تا آب جانور در فرش تا مکان قابلیت و امکان

بیرون خواهد شد. این عمل موجب می‌شود که در صورتی بخش هایی از فرش هم رنگ دهند تداخل رنگ تولید نشود.


فرش دستباف
برای کم آب کردن فرش نصفه مرطوب، میتوانید آن را در جایی فراتر از سطح زمین روی

وسیله ای مثل چهارپایه یا این که داربست، در جوار هوا و روشنایی غیر بی واسطه خورشید قرار دهید، تا

به طور کامل کم آب گردد.

بعداز آن که فرش را در محلی برای کم آب شدن قرار دادید، روی آن آب نریزید به این دلیل‌که این فعالیت

منجر رنگ زرد شدن ریشه های قالی میشود!

بعضا اشخاص برای کم آب شدن سریعتر فرش از دستگاهی حرارتی به کارگیری می نمایند این

بدترینکار برای فرش میباشد. بعداز کم آب شدن بدون نقص فرش، با یک برس قابل انعطاف یا این که اسفنج بر روی

پرزهای فرش بکشید. آن را طبق طرح نخستین خویش درآورید و پرزهای فرش را آراسته خیس کنید.

شستشوی فرش دستباف بوسیله قالیشویی
همان گونه که متوجه شدید شستشوی فرش های دستباف فعالیت چندان معمولی ای وجود ندارد و ریزه

کاری های خودش را دارااست. با دقت به بها بالای چنین فرش ها ریسک اینکه در خانه آن‌ها

را بشویید و تداخل رنگ ساخت گردد یا این که نقص‌ دیگری پیش آید بالاست.

از این رو یک کدام از شایسته ترین کارهایی که می‌توانید برای رهایی از این دردسر ها اعمال دهید،

سپردن آن ها به یک قالیشویی دارای اعتبار میباشد.

هر چه باشد قالیشویی ها هم تجربه کافی برای این فعالیت را دارا هستند و هم امکانات ویژه این عمل

را، از طرفی مسئولیت هرگونه جراحت به فرش نیز به گردن آنان خواهد بود.

شما چه تجربه ای در مسئله شستشوی فرش دستباف دارید؟

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 158 تاريخ : شنبه 9 اسفند 1399 ساعت: 20:43


از آنجایی که فرش های گوشه ماشینی در دور و بر های مانند  قالیشویی خوب در مشهد   آشپزخانه ها، کناره های خانه، راهروها، شیوه پلکان ها یا این که فضاهای ورودی قرار می‌گیرند همواره در معرض آلودگی، خاک گرفتگی، لکه و آلوده و کثیف شدن هستند. به این ترتیب سفارش می شود علاوه بر جاروبرقی کشیدن درست متناوب در زمان هفته به طور عصر ای نیز گزینه شستشو قرار گیرند. علاوه بر زمینه تمیزکاری و تمیزی رعایت نمودن اصول بهداشتی درخصوص فرش های ماشینی گوشه بسیار اساسی میباشد. فرش گوشه ای که در آشپزخانه قرار گرفته همواره در معرض ریختن گونه های لکه ها اعم از روغنی و پروتئینی میباشد براین اساس بسیار اساسی میباشد که پیش از مبادرت به شستشوی فرش ماشینی، لکه برداری با دقت به نوع لکه، اجرا گیرد.

در شرایطی‌که فضای مطلوب جهت شستشو و کم آب نمودن فرش را دارید می‌توانید در خانه به طور سنتی و دستی به شستشوی گوشه ماشینی خویش بپردازید. فرش های گوشه را مطلقا با آب ولرم شسته و تماما آبکشی فرمایید.

برای شستشوی گوشه ماشینی می‌توانید با قالیشویی افرا تماس حاصل نمایید و به طریق های متفاوت نسبت به گوشه ماشینی شمارا شستشو دهند.

گوشه ماشینی چه میباشد و چه ابعادی داراست؟
فرش های ماشینی سایز و اندازه های مختلفی دارا‌هستند از چهار متری تا دوازده متری که ارتفاع و پهنا هر متراژ به طور استاندارد تعریف‌و‌تمجید گردیده است. ولی دربین، چشممان به فرش یا این که قالی های کوچکی افتاده که در فضاهای کوچک مانند راهروها یا این که کناره های بی به کارگیری از فضای خانه، افتاده میباشد. فرش های ماشینی که ارتفاع به طور تقریب بلند و پهنا کوچکتری دارا هستند را دارا‌هستند اصطلاحا فرش های گوشه ماشینی گویند.

فرش های ماشینی سایز گوشه معمولا پهنا یک یا این که یک ونیم متر دارا هستند اما ارتفاع های آن ها دو متر، سه متر و چهار متر مختلف میباشد. در قبلی که بیشتر خانوده های قصد به فرش کردن تک تک مساحت منزل خویش را داشتند این فرش ها کاربرد فراوانی داشتند، هر یک سری امروزه نیز برای کامل شدن چیدمان و زیبایی خانه، هم چنان از فرش های گوشه ماشینی به کارگیری می کنند. فرش های گوشه ماشینی در طرح های امروزی و سنتی در بازار وجود دارا هستند و مشتریان با اعتنا به بعدها درخواستی و ذوق وسلیقه خویش به خرید آن ها میپردازند. فرش های گوشه معمولا برای لبریز کردن فضاهای خالی استعمال می گردند.

از فرش های گوشه ماشینی می اقتدار برای فرش کردن آشپزخانه، راهروها، شیوه پلکان ها، فضای جلوی درب خانه و … می قدرت به کار گرفت.

فرش های گوشه فرش هایی جالب و چشمگیری می باشند و در کامل شدن چینش و زیبایی خانه، نقش آخری را بازی کنند.

تفاوت شستشوی گوشه ماشینی با فرش ها
اصول شستشوی فرش ماشینی در خانه در مورد شستشوی گوشه ماشینی با سایز های استاندارد فرق چندانی ندارد. البته از آنجایی که سایز فرش های گوشه خیلی کمتر از فرش های ماشینی استاندارد میباشد شستشوی آنان به نسبت شل خیس و سریع خیس میباشد. سایز کوچک این فرش ها از سنگینی بیش تر از اندازه این فرش ها هنگام آبکشی دوری می کند و سبب ساز زودتر کم آب شدن آن‌ها میشود. علاوه بر این شما میتوانید ازخدمات قالیشویی، قالیشویی های دارای اعتبار جهت شستشوی گوشه ماشینی مو جود در منزلتان به کارگیری فرمایید. جهت مشورت کردن و اگاهی از تعرفه ارزش های شستشوی قالی های گوشه منزلتان با سوله قالیشویی افرا تماس حاصل نمایید.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 135 تاريخ : چهارشنبه 6 اسفند 1399 ساعت: 19:45

نحوه منزه کردن مواد گوناگون از روی فرش.
نوشیدنی و آبمیوه:
در حالتی که آب، چایی یا این که نوشابه روی فرش سرازیرشد  قالیشویی خوب در مشهد    تخت‌گاز مایع ریخته گردیده را گردآوری فرمائید. در‌صورتی‌که چایی یا این که شربت روی فرش سرازیر شد آن را با آب شستشو دهید. و تا جایی که قابلیت و امکان دارااست رطوبت را کم آب فرمائید. تا‌زمانیکه فرش کم آب نشده آن را پهن نکنید. در صورتی‌که در محل لکه ای برجا ماند، بهتر میباشد آن را به مرکزها مجاز شستشوی فرش ارسال نمایید.

رنگ یا این که چسب:
در‌حالتی که رنگ و چسب روی فرش جاری شد می بایست بلافاصله تا کم آب نشده به نحوی که به سطح فرش مالش داده نشود آن را توده کرد؛ و در اولی زمان به متخصصین این فعالیت سپرد تا نقص‌ را حل نمایند.

آدامس:
آدامس ها از مرسوم ترین چسبنده ها به فرش می‌باشند. هر چقدر هم در حفظ از فرش کوشا و سخت کوش باشید، گشوده هم کودکانی پیدا میشوند که آدامس شان را دور از دیده شما روی فرش پرت نمایند! در اینگونه قوانینی به مکان عصبانی شدن تعدادی تکه یخ را روی آدامس قرار دهید. این فعالیت سبب یخ زدن و مشقت بار و آسیب پذیر شدن آدامس می‌گردد. بعد لایه هایی بالایی که قابل برداشتن میباشند را بردارید و این فعالیت را مجددا تکرار نمایید، تا به طور کامل اثر آدامس از در بین برود.

قیر:
شیوه یخ زدن برای قیر چندان پاسخگو وجود ندارد، پس بهتر میباشد از حرارت به کار گیری نمایید. یکسری ورق ورقه پاک و فارغ از نوشته بردارید و اتو را به برق بزنید. آن‌گاه کاغذ صفحه را روی قیر قرار دهید با حرارت ملایم که خیر به فرش صدمه رسد و خیر صفحه حریق بگیرد آن را اتو نمایید. این عمل سبب می‌شود قیر از سطح بالا گشوده گردیده و به شیت بچسبد. این عمل را آنقدر تکرار نمایید تا قیر بدون نقص از فرش گرفته گردد.

حرف نهایی
محافظت و حفظ از فرش و قالی اصول و قواعدی دارااست، در شرایطی‌که که صحیح صورت بپذیرد، نیاز نخواهید داشت هر چندین هفته یک توشه آن را بشویید. و یا این که هر چندین سال یک توشه فرش های تان را عوض فرمایید. با دقت به مواقعی که ذکر شد، با یه خرده توجه و طاقت می‌توانید فرش های خانه تان را از گونه های مخاطرات احتمالی نگهداری فرمایید.

شما چه راهکارهایی برای حفظ از فرش توصیه می دهید؟

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 20:20


تفاوت گبه و گلیم شاید در نگاه نخستین به دیده نیاید و نتوان اعلام کرد قالیشویی خوب در مشهد   که دقیقا تفاوت های اساسی در بین این دو فرآورده چه می باشد، ولی می بایست این مورد را در لحاظ داشته باشید که دقت به‌این تفاوت هاست که سبب ساز میگردد شما بتوانید به طور دقیقتر مال متبوع خویش را گزینش نمایید. گبه و گلیم هر دو محصولاتی میباشند که اصالت سنتی دارا‌هستند و از طرفی توانسته اند به گذر زمان فرصت تغییر‌و تحول نمایند تا با ذوق و سلیقه بشر های مدرن مطابقت داشته باشند. برای شعور بهتر تفاوت در میان گبه و گلیم ما نخست نکات کلیدی  را در چنگ شما قرار میدهیم، آن‌گاه به سراغ تمجید گبه و گلیم میرویم و هرکدام را به طور مستقل توضیح میدهیم تا دقیقا متوجه فرق دربین این دو متاع گردید.

 

تفاوت های گبه و گلیم دستباف
درپی مواقعی که تحت عنوان تفاوت های کلی در باب خصوصیت های متعدد گبه و گلیم شناخته میشود را در مشت شما قرار میدهیم:

تفاوت اندازه: گلیم معمولا در بعد ها بزرگتری از گبه بافته می گردد، البته معمولا اندازه های این دو کالا پایین 6 متر میباشد.
مال: کالا گلیم و گبه تشابه بسیار متعددی به هم دارا هستند و هر دو از پشم و کرک بافته می‌شوند، البته این طرز بافت میباشد که تفاوت آخرین را معلوم می نماید.
رنگ: رنگ های مصرف شده در گلیم معمولا تنوع بیشتری نسبت به گبه میباشد. البته درین در بین نباید فراموش کرد که گبه ها و گلیم های ماشینی امروز که از رنگ ها تصنعی در آنان استعمال می‌شود دارنده تنوع بیشتری نسبت به مثال های دستباف و سنتی می‌باشند.
نقش و نگار روی گلیم به دو شکل خیالی و از روی نقشه تعیین و تهیه و تنظیم می گردد، ولی در بافت گبه تمامی طرح ها به طور خیالی بافته میشوند.
نوع بافت گلیم های ساخت‌و‌ساز گردیده به‌این شکل میباشد که شما روی آن پرز نمیبینید، ولی گبه به طور پرز دار بافته می‌گردد.
مواقعی که گفتیم تفاوت های عمده ای میباشد که‌این دو فرآورده، یعنی گبه و گلیم با هم دارا هستند؛ در‌پی هرکدام از این مارد را به طور مستقل برای شما تمجید می‌کنیم تا بتوانید شعور بهتری از فرق دربین این دو فرآورده داشته باشید.

 

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 4 اسفند 1399 ساعت: 19:01


به جهت ماهیت دقیق این الیاف، شستشوی فرش ابریشم   قالیشویی خوب در مشهد  طرز متفاوتی با فرش ساده داراست. شما ممکن میباشد تجربه متعددی در شستشوی فرش و محافظت از فرش داشته باشید اما شستشوی فرش ابریشم مدام به‌ سادگی شستشوی فرش‌هایی با الیاف دیگر وجود ندارد.

فرش‌های ابریشمی برای شستشو نیاز به محلول شستشوی منحصر و مهارت خاصی داراست تا مثل نخستین درخشان شوند. فرش‌های ابریشمی درصورتی‌ که به‌صحت شسته نشوند کدر و مات می شوند. به جهت نازکی الیاف ابریشم، شستشوی سرسری و ملایم فرش‌های ابریشم با نگهداری مداوم، ممکن میباشد شایسته ترین روش برای یقین از محافظت زیبایی فرش ابریشمی شما برای یک‌سری سال باشد. ما در مجموعه قالی‌شویی آستان درین نوشته‌ی‌علمی شما عزیزان را با شستشوی فرش ابریشم آشنا خوا‌هیم کرد. تا انتهای نوشته ی علمی با ما یار باشید.

فرش ابریشم


ابریشم از فیبر پروتئینی طبیعی تشکیل می گردد. بیشتر فرش‌های ابریشم در کشورهای غرب آسیا ساخته‌ گردیده‌است و الیاف آنان از پیله کرم ابریشم به دست میاید. الیاف ابریشم به‌شکل شگفت‌آوری توانا و بسیار انعطاف‌پذیر میباشند. فرش ابریشم را می‌قدرت کشید تا به‌راحتی به سایز اساسی خویش بازگردد و این به جهت انعطاف‌پذیری بالای آن میباشد.

فرش‌های ابریشم بسیار صاف و مدل‌ وزن بوده البته تماماً دقیق می‌باشند. کالا این فرش‌ها قادر است به‌راحتی لکه‌دار خواهد شد و نباید در مکانی قرار گیرند که رفت‌وآمد بر روی آن زیاد میباشد. عبور و مرور مکرر می تواند رنگ فرش را محو زده نماید و به گلدوزی آن زخم برساند. پاک کردن به‌شکل مالیدن و ساییدگی به‌راحتی می تواند به فرش ابریشم جراحت برساند.

فرش ابریشم حقیقی و واقعی
 فروشندگان در برخی بازارها برای قالب کردن فرش ماشینی خویش، آنها را باقیمتی بالا به‌تیتر ۱۰۰% ابریشمی معرفی می‌کنند. هرچند که‌این تفاوت پوشیده وجود ندارد. یک فرش با مالش کف دست بر روی سطح آن، قابل‌تشخیص میباشد. ابریشم حس‌گرمی را ساخت می‌نماید درحالی‌که دیگر الیاف سرد باقی میمانند. امتحان سوختگی بسیار ظریف‌خیس است. فروشنده فرش ممکن میباشد موافقت نماید که شما یک تار از پشت فرش را مستقل فرمایید. بعد از آن آن را بسوزانید. در شرایطی که بوی سوختگی مثل تار گیسو داشت، آن ابریشم حقیقی وواقعی میباشد. الیاف تصنعی و مصنوعی ذوب خواهند شد و یا این که بویی مشابه به ورقه سوخته می دهند.

مراقبت پاک فرش ابریشم
حفظ فرش ابریشم در یک اتاقی که به‌ندرت مورداستفاده قرار میگیرد، شاید در وهله نخستین شایسته ترین منش برای منزه نگه‌داشتن آن باشد.

برای حذف گردوغبار و هرگونه موادی که بر روی فرش قراردارد، می توانید آن را به‌آرامی بوسیله یک جاروی ساده و جاروبرقی پاک فرمایید. به تماس فروغ و روشنایی یا این که جارو برای خودداری از زخم به الیاف فرش می بایست اعتنا فرمائید. در حالتی که فرش را بخواهید جاروبرقی بکشید، بایستی سوای برس مکش، جارو خواهد شد. برس غلتکی به فرش ابریشمی زخم میرساند و حتی یک برس مستقر هم ممکن میباشد به فرش ابریشمی زخم برساند.

لکه‌گیری فرش ابریشم


هرگونه مایعات و یا این که مواد غذایی که بر روی فرش ریخته می گردد بایستی فورا منزه گردد تا به لکه‌ای به یادماندنی تبدیل نشود. مواد غذایی کم آب را با یک قاشق می‌قدرت برداشت و بدور جاری شد. هرچند بایستی دقت کرد که روی فرش خراشیدگی ساخت نشود. هر نوع خراش دادن با قاشق یا این که ساخت‌و‌ساز اصطکاک به‌این شکل میتواند الیاف فرش را پاره نماید. در شکل ریختن مایعات و یا این که اثر باقی مانده، بایستی به‌آرامی به وسیله یکدست منزه و سپید به هراندازه که ممکن میباشد پایین‌فشار قرار گیرد. در شرایطی‌که اثر رنگ باقی ماند، از یک تمیز‌کننده ملایم به کار گیری فرمایید.

 

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 3 اسفند 1399 ساعت: 23:08


روشهای تمیز کردن لکه فرش در منزل

پاک کردن لکه‌های رنگی از فرش :
برای پاک کردن لکه‌های قهوه ، چای و مواد رنگی نظیر آب انگور ، قالیشویی خوب در مشهد  ابتدا برای هجران از نفوذ بیشتر ماده ریخته شده با حوله کاغذی یا دستمال کاغذی به آرامی رطوبت محل مورد نظر را بگیرید بعد از آن یه خرده آب معدنی یا سودا روی آن بریزید و بعد از چندین دقیقه محل را با دستمال پاک فرمائید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا هیچ اثری از لکه بر فرش بر جای نماند.

 

تمیز کردن لکه مواد چرب از فرش :
برای رفع لکّه مواد چرب به عنوان مثال اتوماتیک شمعی و موادی همچون قیر نخست یه خرده حلال غیر چرب که زود خشک نمی‌شود بر یه خرده پنبه مرطوب بریزید و آن را آرام روی لکّه قرار دهید ، بنابراین پاره ای از ذرات جذب پنبه وحلّال روی آن میشود ، این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا تک تک لکّه از در میان برود بعد محل را با پارچه مرطوب و تمیز منزه کنید.

 

تزکیه لکه فرش : تنباکو و نیکوتین
این لکه ها برای مثال سرسخت ترین و محتمل ترین لکه هایی هستند که می توانید روی فرش پیدا نمائید. این نکته را در خیال و خاطر داشته باشید که بهترین منزه کننده برای این لکه ها گلیسیرین می باشد. در ابتدا پاره ای از گلیسیرین را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن را پاک نمائید آنگاه دوباره این کار را اجرا دهید و یه خرده لکه تمیز کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید بعد آن را بشویید. با این عمل باید کل لکه های نتایج را از در میان برود.

 

نکاتی برای محافظت و تزکیه لکه فرش

پاک کردن گوشه های فرش :
گرد وخاک لبه‌های فرش را با یک برس دستی تمیز کاری پاک نمایید و سپس جاروبرقی بکشید ، برای تزکیه این قسمت می‌توانید از ترکیب آب و مقداری پودر جامه‌شویی و یک فرچه نرم کمک بگیرید آن گاه این قسمت را با دستمال خشک فرمایید و هنگام پهن کردن پایین آن را کاغذ یا دستمال سفید قرار دهید تا رطوبت فرش گرفته شود.

 

مایع منزه کننده فرش :
صابون لباسشویی و شامپوی فرش که قلیایی یه خرده دارند شوینده‌های نه برای فرش می‌باشند ، در حالتی که شامپو فرش در دسترس ندارید یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیتر آب حل نمایید و آن را خوب بزنید تا کف کند آن‌گاه کف را با یک تکه تور که زیاد آب جذب نمی‌کند روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای خشک نمایید.

 

از در بین بردن جای وسایل سنگین از روی فرش :
وسایل سنگین مثل شالوده مبل معمولاً بر روی فرش جا میگذارند ، یک تکه یخ روی محل مورد نظر بگذارید و آن‌گاه دستمال خشکی رشد قرار دهید تا رطوبت آن را بگیرید و پرزهای قالی را به حالت اول برگرداند.

 

روشهای تزکیه لکه فرش در منزل

پر‌نور کردن رنگ فرش :
ابتدا روی فرش ادغام تفاله چای و نمک بپاشید بعد از آن با جاروبرقی جارو نمایید تا رنگ فرش پر‌نور شود.

 

هجران از عده شدن فرش :
فرش‌های ابریشم یا ماشینی زود عده می‌شوند برای جلوگیری از توده شدن فرش به دور تا بدور انرا از زیر با نوارهای چرمی بدوزید.

 

ضد عفونی و جلا دادن فرش :
بعضا از میهمانان عادت دارا هستند با کفش روی فرش‌های تمیز منزل شما بیایند ؛ بهتر هست پس از جارو زدن فرش دستمال بزرگ حوله‌ای را آغشته به آب و سرکه سفید کنید و آرام روی پرزهای قالی بکشید ، مقدار سرکه نباید زیاد باشد و گرنه به رنگ فرش آسیب می‌رساند.

 

طریق تنظیم شامپو فرش خانگی برای تزکیه لکه فرش :
اگر شامپو فرش در دسترس ندارید 2 قاشق چایخوری نمک + 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب حل نمایید و آن را خوب هم بزنید تا کف کند بعد از کف برای تمیز کردن فرش استعمال نمایید.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 166 تاريخ : شنبه 2 اسفند 1399 ساعت: 23:09